Sykkelbyen Moss: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Moss byleksikon
Hopp til navigeringHopp til søk
Ny side: Moss kommune etablerte slagordet '''"Sykkelbyen Moss"''' rundt 1000 årsskiftet. I 2024 var Moss på 56. plass av 59 registrerte sykkelbyer i Norge for å tilrettelegge forholdene for syklistene i byen. En spørreundersøkelse blant byens syklister viste at * De farligste områdene er til og fra Jeløy, * Fjordveien (under utbyggen av Jernbanens dobbeltspor) * Av-og-på korte markerte sykkelstier i byens sentrum. * Smale fortau i trange gater der syklistene må dele forta… |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 3: | Linje 3: | ||
* De farligste områdene er til og fra Jeløy, | * De farligste områdene er til og fra Jeløy, | ||
* Fjordveien (under utbyggen av [[Jernbanens dobbeltspor]]) | * Fjordveien (under utbyggen av [[Jernbanens dobbeltspor gjennom Moss]]) | ||
* Av-og-på korte markerte sykkelstier i byens sentrum. | * Av-og-på korte markerte sykkelstier i byens sentrum. |
Siste sideversjon per 6. mar. 2025 kl. 09:04
Moss kommune etablerte slagordet "Sykkelbyen Moss" rundt 1000 årsskiftet. I 2024 var Moss på 56. plass av 59 registrerte sykkelbyer i Norge for å tilrettelegge forholdene for syklistene i byen. En spørreundersøkelse blant byens syklister viste at
- De farligste områdene er til og fra Jeløy,
- Fjordveien (under utbyggen av Jernbanens dobbeltspor gjennom Moss)
- Av-og-på korte markerte sykkelstier i byens sentrum.
- Smale fortau i trange gater der syklistene må dele fortauet med fotgjengere er også et problem.
- Det største ønsket fra syklistene er å få et sammenhengende sykkelvei-system.
Kilde:
- Moss Avis
....