Pasient- og brukerombudet: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Moss byleksikon
Hopp til navigeringHopp til søk
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 1: Linje 1:
   
   
   
   
'''Pasient- og brukerombudet''' i Østfold, Welhavensgate 2c, Moss
'''Pasient- og brukerombudet''' i Østfold, Welhavensgate 2c, Moss.
Brukere av spesialisthelsetjenesten, kommunehelsetjenesten og kommunenes sosialtjeneste kan kontakte ombudet for bistand hvis de vil klage på den behandlingen de har fått i kommunens hjelpeapparat eller på sykehuset.
Brukere av spesialisthelsetjenesten, kommunehelsetjenesten og kommunenes sosialtjeneste kan kontakte ombudet for bistand hvis de mener at de har grunn til å klage på den behandlingen de har fått i kommunens hjelpeapparat eller på sykehuset.
Ombudet kan vurdere den enkelte sak og gi råd og hjelp til å klage dersom det er nødvendig. Hjelpen er gratis.
Ombudet kan vurdere den enkelte sak og gi råd og hjelp til å klage dersom det er nødvendig. Hjelpen er gratis.



Sideversjonen fra 11. okt. 2013 kl. 15:07


Pasient- og brukerombudet i Østfold, Welhavensgate 2c, Moss. Brukere av spesialisthelsetjenesten, kommunehelsetjenesten og kommunenes sosialtjeneste kan kontakte ombudet for bistand hvis de mener at de har grunn til å klage på den behandlingen de har fått i kommunens hjelpeapparat eller på sykehuset. Ombudet kan vurdere den enkelte sak og gi råd og hjelp til å klage dersom det er nødvendig. Hjelpen er gratis.

Pasientombudsordningen for spesialisthelsetjenesten ble lovfestet i 1999. 1. september 2009 ble pasientombudsordningen utvidet for kommunale helse- og omsorgstjenester i tillegg til spesialisthelsetjenesten, og navnet ble endret fra Pasientombud til Pasient- og brukerombud.

EV

Kilde: Pasientombudets hjemmeside