Wärtsila: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Moss byleksikon
Hopp til navigeringHopp til søk
Ingen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
'''Wärtsila Moss''', tidligere [[Hamworthy]], Værftsgata 13. Overtagelsen skjedde i juni 2012. Bedriften i Værtfsgata er også tidligere kjent under navnene [[Moss Verft]], Moss Rosenborg Verft, Kværner Eureka, Kværner Ships Equipment. Hovedvirksomheten er systemer som sikrer tankskip mot brann og eksplosjon i skipets tanker for last. Slike systemer ble utviklet ved skipsbyggingsvirksomhetene i Moss og Fredrikstad tidlig i 1960-årene, og var blant de første i verden på dette området. Nå er de største kundene skipsverft i Kina og Sør-Korea. Men det er også et viktig ettermarked i rederiene for reservedeler og service. | '''Wärtsila Moss''', tidligere [[Hamworthy]] ,ligger i Værftsgata 13. Overtagelsen skjedde i juni 2012. Bedriften i Værtfsgata er også tidligere kjent under navnene [[Moss Verft]], Moss Rosenborg Verft, Kværner Eureka, Kværner Ships Equipment. | ||
Hovedvirksomheten er systemer som sikrer tankskip mot brann og eksplosjon i skipets tanker for last. Slike systemer ble utviklet ved skipsbyggingsvirksomhetene i Moss og Fredrikstad tidlig i 1960-årene, og var blant de første i verden på dette området. Nå er de største kundene skipsverft i Kina og Sør-Korea. Men det er også et viktig ettermarked i rederiene for reservedeler og service. | |||
Fra 2008 har bedriften satset tungt på systemer for å rense eksosgass fra skip. | Fra 2008 har bedriften satset tungt på systemer for å rense eksosgass fra skip. | ||
Sideversjonen fra 2. apr. 2014 kl. 17:38
Wärtsila Moss, tidligere Hamworthy ,ligger i Værftsgata 13. Overtagelsen skjedde i juni 2012. Bedriften i Værtfsgata er også tidligere kjent under navnene Moss Verft, Moss Rosenborg Verft, Kværner Eureka, Kværner Ships Equipment.
Hovedvirksomheten er systemer som sikrer tankskip mot brann og eksplosjon i skipets tanker for last. Slike systemer ble utviklet ved skipsbyggingsvirksomhetene i Moss og Fredrikstad tidlig i 1960-årene, og var blant de første i verden på dette området. Nå er de største kundene skipsverft i Kina og Sør-Korea. Men det er også et viktig ettermarked i rederiene for reservedeler og service. Fra 2008 har bedriften satset tungt på systemer for å rense eksosgass fra skip.
EV
Kilde: Anne Kjøniksen