Wärtsila: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Moss byleksikon
Hopp til navigeringHopp til søk
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 1: Linje 1:
'''Wärtsila Moss''', tidligere [[Hamworthy]], Værftsgaten 13. Overtagelsen skjedde i juni 2012. Bedriften i Værtfsgaten er også tidligere kjent under navnene Moss Værft & Dokk, Moss Rosenborg Verft, Kværner Eureka, Kværner Ships Equipment. Hovedvirksomheten er systemer som sikrer tankskip mot brann og ekspslosjon i skipets tanker for last. Slike systemer ble utviklet ved skipsbyggingsvirksomhetene i Moss og Fredrikstad tidlig i 1960-årene, og var blant de første i verden på dette området. Nå er de største kundene skipsverft i Kina og Sør-Korea. Men det er også et viktig ettermarked i rederiene for reservedeler og service.
'''Wärtsila Moss''', tidligere [[Hamworthy]], Værftsgaten 13. Overtagelsen skjedde i juni 2012. Bedriften i Værtfsgaten er også tidligere kjent under navnene [[Moss Værft]] & Dokk, Moss Rosenborg Verft, Kværner Eureka, Kværner Ships Equipment. Hovedvirksomheten er systemer som sikrer tankskip mot brann og ekspslosjon i skipets tanker for last. Slike systemer ble utviklet ved skipsbyggingsvirksomhetene i Moss og Fredrikstad tidlig i 1960-årene, og var blant de første i verden på dette området. Nå er de største kundene skipsverft i Kina og Sør-Korea. Men det er også et viktig ettermarked i rederiene for reservedeler og service.
Fra 2008 har bedriften satset tungt på systemer for å rense eksosgass fra skip.  
Fra 2008 har bedriften satset tungt på systemer for å rense eksosgass fra skip.  



Sideversjonen fra 24. jan. 2014 kl. 13:30

Wärtsila Moss, tidligere Hamworthy, Værftsgaten 13. Overtagelsen skjedde i juni 2012. Bedriften i Værtfsgaten er også tidligere kjent under navnene Moss Værft & Dokk, Moss Rosenborg Verft, Kværner Eureka, Kværner Ships Equipment. Hovedvirksomheten er systemer som sikrer tankskip mot brann og ekspslosjon i skipets tanker for last. Slike systemer ble utviklet ved skipsbyggingsvirksomhetene i Moss og Fredrikstad tidlig i 1960-årene, og var blant de første i verden på dette området. Nå er de største kundene skipsverft i Kina og Sør-Korea. Men det er også et viktig ettermarked i rederiene for reservedeler og service. Fra 2008 har bedriften satset tungt på systemer for å rense eksosgass fra skip.

EV

Kilde: Anne Kjøniksen