Sempro

Fra Moss byleksikon
Hopp til navigeringHopp til søk

Sempro AS holder til på Verket i Moss. Bedriften ble etablert i 2010 av Kjetil Sinding og Terje Skarpnord. I 2015 ble halvparten av selskapet solgt til Egmont Publishing. Bedriften spesialiserer seg på digital kommunikasjon og markedsføring for private og offentlige virksomheter. I 2017 ble Egmont Publishings content marketingavdeling og Bonzaii fusjonert inn i Sempro. Dermed er Sempro blitt et av Norges største fullservice selskap innen innholdsmarkedsføring og digitale tjenester. Selskapet bistår kundene med strategi, analyse og praktisk gjennomføring. Noen av tjenestene Sempro AS tilbyr er å skape bedre synlighet i søkemotorer som Google, å produsere nettsider og utarbeide og håndtere kommunikasjon mellom forbrukere og virksomheter i sosiale medier som Facebook. I tillegg gjennomfører selskapet markedsføringskampanjer i internasjonale annonsenettverk som Youtube, Google og Facebook m.fl. i Norden. Det lokale selskapet kan vise til en rekke større nasjonale og ikke minst lokale kunder. I 2014 åpnet bedriften eget Oslo-kontor.

I 2021 kjøpte danske S360 seg inn som ny majoritetseier. Målet er å sikte seg inn til å bli Nordens ledende performance markerting byrå, under navnet S360 Norge.

Kilder:

  • Rolf-Ivar Buerengen.
  • Moss Avis

EV